Monday, November 24, 2008

Kek Birthday Kak Yang

Dapat oderan daripada Ronita dari Bandar Bukit Puchong. Ronita nak mini choc layer indulge. Everytime kalau customer order kek mini, saya rasa 'letih' sikit nak buat sebab terpaksa membahagi 2 kuantiti bahan dalam resepi which is agak leceh la...itu pasal la regenya saya tak boleh bahagi 2, sebab ada lebih effort juga wastage bahan mentah. Tapi oleh kerana Kak Yang masih berada dirumah saya, saya buat lah full recipe tapi bahagi kepada 2 bekas.

Kak Yang ialah kakak saya yang no 3. Sampai kini umur sudah menjejak separuh abad, dia lebih senang meneruskan kehidupan sendiri. Tidak perlu memikir soal menjaga hati seorang insan bernama suami atau anak2 penghibur di kala sepi. Namun kehadiran anak2 buah nya saya kira sudah cukup untuknya meneruskan kehidupan. Kerjaya nya sebagai guru juga banyak menuntut masa nya untuk dihabiskan di sekolah. Kak Yang juga menghidap kencing manis, kek-kek ni sebenarnya tak berapa sheshuaaii le benornyeee....tapi tak pe la...buat suke2 je...

Birthday Kak Yang sebenarnya 1/12 nanti. Tapi hujung minggu ni dia dah nak balik Ipoh, so celebrate je lah awal since kek pun ada extra. Bebudak dua orang tu yang sebenarnya ter over exited. Siap suruh Mak Yang nya tiup lilin lagi, pedehal deme yang lebih meniup. Si baby tecikku Damia, macam biasa lah; bila ada orang lain yang dia tak biasa, dia tak lah dekat2 dengan Mak Yang nya. Sengih memanjang dari jauh...Diambil tak nak...

Anyway, semoga Kak Yang di kurniakan Allah kesihatan selalu....Amin....


Kek extra





Damia, reserve her space

"Kepuasan itu terletak pada usaha bukannya pada pencapaian. Usaha sempurna adalah kemenangan sempurna...”

0 comments:

 

Designed by Simply Fabulous Blogger Templates